.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دکترباقرزاده:
دانشگاه آزاد یک مدل بومی کارآمد درگسترش آموزش عالی کشور

 شمال نیوز: آئین استقبال از دانشجویان جدیدالورود تحت عنوان گام اول با حضور هیئت رئیسه ، حجت الاسلام دکترابراهیمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاداسلامی استان مازندران ، سردار جعفری نسب فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران ، دانشجویان جدید الورود و اساتید درتالار شهدا دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر برگزار شد.

این مراسم با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی –هنری ، توجیه و تبیین آیین نامه های آموزشی،دانشجویی،پژوهشی و فرهنگی وحضور دانشجویان ترم اولی رشته های مختلف واحدقائم شهر همراه بود.

محمدرضا باقرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر ورود دانشجویان جدیدالورود را به محیط علمی و فضای فرهنگی کشور تبریک گفت و اظهار داشت: دانشگاه به وجود و حضور آنها افتخار می کند و سپس نکاتی را در خصوص کسب علم به آنها یادآورشد.

باقرزاده دانش را کلید قدرت دانست و عنوان کرد: بی تردید مردمی ترین و در دسترس ترین عامل قدرت در دنیای امروز دانش است و بالطبع کسانی که دارای قدرت هستند می توانند دیگران را به خود وابسته کنند.

عضو هیأت امنای دانشگاههای آزاد اسلامی منابع قدرت را فراوان توصیف کرد و گفت: منابع قدرت نظام می تواند متشکل از مردم ، نیروهای نظامی و انتظامی ،اقتصاد و فرهنگ می باشد اما نباید دراین میان مقوله دانش را کم اهمیت بر شمرد وی اظهار داشت افزایش منبع قدرت و مشروعیت نیروی انتظامی بخاطر علمی شدن آن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی همانند انقلاب اسلامی وام دار امام راحل (ره) و مردم است که تا به اکنون توانست میلیون ها نفر فارغ التحصیل به بازار کار تحویل دهد، وی تصریح کرد: امروز بیش از 40 درصد نظام آموزش عالی کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی اداره می شود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر نیز با مجموعه سما به عنوان یک عضو از این مجموعه عظیم با بیش از 11 هزار دانشجو در حال تحصیل ، بیش از 53 هزار فارغ التحصیل، 315 عضو هیئت علمی تمام وقت، 5 دانشکده مصوب و یک مرکز تحصیلات تکمیلی و بیش از یکصد رشته کاردانی و کارشناسی ،60 رشته درمقطع ارشد و دکتری در حال فعالیت می باشد.

باقرزاده اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر با داشتن امکانات آموزشی، پژوهشی فرهنگی ورزشی مطلوب به سمت کمال در حال حرکت است و شهرستان قائم شهر با وجود دانشگاه آزاد اسلامی توانست از یک شهر کارگری به یک شهر دانش محور و دانشگاهی تبدیل شود.

باقرزاده با بیان این نکته که در گسترش آموزش عالی در کشور ما هیچ الگوی کارآمد بومی مانند دانشگاه آزاد اسلامی نداریم به چند ویژگی بارز دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد وگفت: دانشگاه آزاد اسلامی موجبات گسترش عدالت اجتماعی و تحرک آموزش عالی را در کشور را فراهم کرد و با رشد دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه دانشگاههای کشور رشد کردند و حال علاقمندان به کسب علم و دانش می توانند تا مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کنند و این یک افتخار بزرگ برای مجموعه بشمار می رود.

باقرزاده گفت: برحسب شواهد تاریخی اولین دانشگاههای سراسری با الگو پذیری از دانشگاههای خارج از کشور تأسیس شدند ولی دانشگاه آزاد اسلامی یک مدل بومی کارآمد را معرفی کرد که امروز می تواند برای دنیا به عنوان یک الگو معرفی شود و تأکیدکرد :در دوره جدید و با مدیریت دکتر میرزاده دانشگاه آزاد اسلامی یک رشد کم سابقه ای را تجربه کرده و توانست در ایجاد رشته های جدید در مقاطع ارشد و دکتری یک خیزش مثبت در نظام آموزش عالی کشور ایجاد کند.

باقرزاده در خاتمه خطاب به دانشجویان جدیدالورود گفت: دانشگاه خودش را خادم دانشجویان می داند و با فراهم کردن امکانات آموزشی، علمی ، فرهنگی ،ورزشی آنها را برای رسیدن به اهداف علمیشان یاری می کند.

سپس حجت الاسلام ابراهیمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان مازندران ضمن تشکر از برگزاری این آئین ورود دانشجویان جدید الورود را به محیط علم و فرهنگ و تحصیل در یکی از معتبرترین دانشگاههای آزاداسلامی کشور تبریک گفت و از دانشجویان خواست تا در کنار فعالیتهای علمی و آموزشی به فعالیتهای فرهنگی و فوق برنامه نیز توجه داشته باشند.

ابراهیمیان در بخش دیگری از صحبتهای خود به 5 راز موفقیت و شاد زیستن جوانان از منظر امام علی (ع) اشاره کرد

وی با اشاره به قرآن کریم که فرمود انسان باید 5 واقعیت را در ارتباط با سختی ها بدانند تحمل سختی ها و دشواریها را اولین راز دانست و دنیا محل سختیهاست ، سختیها اجتناب ناپذیرند ، سختیها برگشت ناپذیرند ،سختیها پایان پذیرند و سختیها معنی دار، هدفمند و دارای مقصد هستندرا 5 واقعیت در خصوص با سختی ها عنوان کرد.

ابراهیمیان بااشاره به فرمایش امام صادق (ع) که گفتند : دانشجویی که از خانه به سمت دانشگاه برای کسب علم حرکت کند خداوند فرشتگان خود را بر او نازل می کند تا او را مشایعت کند در حالی که برای او طلب رحمت می کند خطاب به دانشجویان گفت: دوران دانشجویی بهترین فصل زندگیتان بشمار می رود و این را بدانید که شمای دانشجو دارای مقام، ارزش، جایگاه و منزلت هستی که باید آن را باور کنی و بدانی که هیج پیشرفت و تکاملی بدون چالش نخواهد بود.

ابراهیمیان سومین راز را راحت گرفتن زندگی عنوان کرد وگفت: جوانان باید به این باور برسند که راحتی زندگی به داشتن امکانات نیست بلکه به راحت گرفتن آن است.

وی همنشینی با اساتید و فرهیختگان با اخلاق را چهارمین راز و قدر دانستن فرصتهای زندگی و بهره مندی از آن را پنجمین راز دانست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان به دانشجویان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران امکانات فراوانی را برای تحصیل فراهم کرده و با اندکی مطالعه می توانید تا مقاطع دکتری ادامه تحصیل دهید. و متذکر شد با وقت شناسی ومدیریت زمان که بی بدلیل ترین سرمایه بشمار می رود تا عالی ترین مراتب علمی دست پیدا کنید. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.033 seconds.